MILLIONKRAV: Det var dette kravet på over åtte millioner kroner  som dumpet ned i postkassa til Marie Nordstrand forrige uke. Foto: Privat.
MILLIONKRAV: Det var dette kravet på over åtte millioner kroner som dumpet ned i postkassa til Marie Nordstrand forrige uke. Foto: Privat.Vis mer

Marie fikk krav fra Telenor på over 8 millioner kroner

- Jeg måtte begynne å telle siffer, sier hun.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Marie Nordstrand fra Songlandseidet på Senja forsto kjapt at noe var galt da hun forrige uke fikk et brev fra Telenor med et krav på ikke mindre enn 8 004 343 kroner.

- Jeg måtte begynne å telle siffer. Kravet var jo på over åtte millioner kroner, sier Nordstrand til Dagbladet.

- Litt kraftig - Jeg skjønte med en gang at dette måtte være en feil. Jeg skyldte ikke Telenor noen penger - og dette var et krav. Jeg kunne ikke annet enn å begynne å le, sier hun.

Nordstrand, som i dag står fram i Folkebladet og forteller om millionkravet, sier til Dagbladet at mobilregninga hennes vanligvis ligger på rundt 200 kroner i måneden.

- Derfor var det litt kraftig med en på åtte millioner, sier hun.

Kontaktet Telenor Da Nordstrand mottok millionkravet, ringte hun umiddelbart til Telenor.

 - Det var ikke bare bare. Først ble jeg satt over til ulike avdelinger, inntill jeg kom i kontakt med noen som forsto at det her måtte ha oppstått en feil. Men telefonen min var allerede stengt og jeg fikk beskjed om at jeg måtte bruke kontantkort. Jeg sa da at jeg ville si opp som kunde, men fikk beskjed om at siden jeg har bindingstid på 12 måneder måtte jeg da betale et straffegebyr.

- Derfor er jeg fortsatt kunde hos Telenor, men jeg slipper å betale åtte millioner, sier hun og ler.

Først etter at hun i dag sto fram i Folkebladet, har hun fått en beklagelse fra Telenor, sier hun til Dagbladet.

- Det er trasig at man må gå til avisa for å få en ordentlig beklagelse eller forklaring på hva som har skjedd. I dag fikk jeg høre at de hadde satt inn et kontonummer der kravet skulle stå. Jeg skjønner ikke at ingen har reagert på beløpet. Når du ser det forstår du jo at noe være ruskende galt. Ingen kan ringe for noe sånt, i såfall kan du ikke gjøre annet enn å sitte i telefonen resten av livet, sier hun.

- Ryddet opp Regional informasjonssjef Knut Sollid i Telenor sier i dag til Folkebladet, at han har sett nærmere på saken og også han innrømmer at det har skjedd en feil.

- Det har rett og slett skjedd en tastefeil som innebærer at noe helt annet enn beløpet som kunden skulle betale er ført inn som skyldig beløp, forteller han.

Han forteller til avisa at Telenor har ryddet opp i forholdet og at abonnementet vil bli gjenopprettet i løpet av kort tid.