(Dagbladet): - Det er både vakkert og hjerteskjærende på samme tid. Vi forsøker å snu det triste til noe positivt, sier Jamie-Lynne Knighten ifølge Los Angeles Times.
I november opplevde Knighten det som må kunne beskrives som en genuint uselvisk og god handling.
Hun sto i matbutikken med sitt fem måneder gamle barn, og hadde klart å fullføre en vellykket handletur uten for mye gråting. Men i kassa oppsto problemet. Regninga på 200 dollar fikk hun ikke betalt. Hun hadde glemt det ene bankkortet sitt hjemme, og kredittkortet fungerte ikke.
- En stor klem Mens køen vokste lenger og lenger bak henne, forsøkte Knighten å både holde barnet sitt rolig, samtidig som hun ringte banken.
Så dukket Matthew Jackson opp. Han insisterte på å betale Knightens regning. Knighten nektet først, men så forsto hun at Jackson virkelig ønsket å hjelpe.
- Det føltes som en stor klem, en stor og god klem, sier tobarnsmoren.
Jackson ville ikke ha noe til gjengjeld, og sa at det eneste han ønsket var at Knighten skulle gjøre noe liknende for andre. Småbarnsmoren fikk likevel navnet og arbeidsplassen til Jackson, i håp om å kunne gi ham noe tilbake.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger