Mer Rimi-kutt

Rimi skal kutte prisene på ytterligere 200 varer med 10 prosent i snitt.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Kuttet kommer en av nærmeste dagene i alle de 580 butikklokalene i hele landet. Dette tilsvarer et kutt på fire prosent totalt.

Nettavisen hevder at kuttet vil sluke hele overskuddet, og at Rimi i realiteten kommer til å presse leverandørene og kutte i markedsføringsutgiftene for å få ned prisene.

- Mye av det som står i Nettavisen får stå på journalistens regning. Vi har allerede bevist at vi reduserer prisene på de produktene landbruksministeren var ute og kritiserte, og nå skal prisen på ytterligere 200 varer kuttes med ti prosent, sier informasjonskunsulent i Hakon Gruppen AS, Terje Guldbrandsen.

- Men hvem tar støyten for priskuttinga? Dere eller leverandørene?

- På enkelte produkter har vi gjort avtaler med leverandørene om lavere priser. Markedsføringsdelen og sponsingen innad i gruppen har også blitt kuttet sammen med andre områder hvor vi føler at vi har fått lite igjen, sier han.