Ömer visste ikke hva en krumkake var. Nå serverer han kebab i den tradisjonelle julekaken

Integrerer kebab i norsk juletradisjon.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Da Sondre Rahm skulle lage norges første kebabreklame like før jul, var målet å integrere norske juletradisjoner i den eksotiske matretten.

Etter inspirasjon fra fotballretten; pølse i vaffel, som blander salt og søtt, fikk han ideen om å kombinere den urnorske julekaken, krumkake, med kebaben. 

Rahm kontaktet sporenstreks sin kamerat og kebabsjappeeier, Haci Ömer Ölcer, for å å fortelle om den komiske ideen. 

Ömer derimot hadde aldri hørt ordet krumkake før i sitt liv og var ikke helt med på notene. 

- Jeg fikk likevel overbevist ham, forteller Sondre Rahm som har filmet reklamevideoen.

Offeret for ideen ble skuespiller Henrik ljosland Waale, som måtte spise krumkakekebaben.

Han forteller i etterkant at han fortsatt foretrekker pitabrød.

- Det falt ikke helt i smak hos meg, men en kan kanskje venne seg til det, antar han.   Stor etterspørsel Reklamen går ut på at kebabsjappen gjøres klar for jul; med både mandel i kebaben og spesialiteten «kebab i krumkake».   Lite visste trekløveret at kundene ville ta reklamen på alvor. - Det var jo bare ment som humor, forteller Haci Ömer Ölcer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer