Misnøye med Color Line

I Oslo er flere ventende passasjerer og pårørende misfornøyde med informasjonen fra Color Line.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Tyske Johannes Jochum ventet på sin kone og 15-årige datter. Han ble mer og mer opprørt etter hvert som timene gikk.

- Jeg fikk vite om dette i 5.30-tiden i dag morges. Da fikk jeg snakke med en som kunne tysk. Han beroliget meg og sa at ingen var skadd, men nå har jeg stått her i timer og ennå vet jeg ikke mer, sier Jochum til NTB.

Ved inngangen til terminalen på Hjortneskaia i Oslo hang det to lapper, en pressemelding på engelsk og en på tysk. Nummeret som pårørende kunne ringe til Color Line for å få opplysninger, var også listet opp.

Men ingen fikk låne telefoner. De ventende fikk heller ikke et eget oppholdsrom.

- Vi gjør vårt ytterste for å få brakt ut informasjon til de pårørende og passasjerer. De pårørende skal få informasjon fortløpende, sier linjedirektør Trond Kleivdal i Color Line.

Jan Balke fra Oslo kom til terminalbygningen på Hjortneskaia i formiddag. Han og familien skulle reist til Kiel med båten klokken 13.30.

- Vi kommer hit fordi det er umulig å få informasjon på telefon. Jeg har ringt utallige numre og ingen hos Color Line kan svare på spørsmål. Det er helt elendig. Vi har bestilt turen for et halvt år siden, og ingen kan si om vi får billettene refundert eller om vi kan fly i stedet, eller hva vi kan gjøre. Det er helt forkastelig, sier Balke til NTB.