Mister prestisjekunde

Geelmuyden.Kiese er kanskje det mest profilerte medierådgivningsselskapet i Norge. I fjor var de eneste firma i klassen som tapte penger mens andre stormet fram. Nå mister de en av sine største kunder gjennom elleve år.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Ifølge Propaganda har Compaq, en av de største kommunikasjonskjøperne i databransjen, sagt takk for seg. Bedriften bruker mesteparten av budsjettet på markedsføring og informasjon. I elleve år har de kjøpt informasjonstjenester fra Geelmuyden.Kiese (GK). Nå går de over til konkurrenten Gambit.

- Vi kommenterer ikke våre markedførings- eller PR-budsjetter, men innen databransjen er vi blant de store, sier direktør Søgstad i Compaq til Propaganda.

Årsaken til bruddet med GK er Compaqs internasjonale tilknytning til nettverket Hill & Knowlton. Gambit er nettverkets norske byrå.

Med Compaq har Geelmuyden.Kise mistet en betydelig kunde.

Mens hele pr-bransjen vokste med tilsammen rundt seksti prosent i fjor, gikk GK tilbake med ni prosent. De siste årene har selskapet slitt med at mange av de mest etablerte medarbeiderne har sluttet.