STÅR BAK: Direktør Even Aas-Eng i Berner New Media står bak den nye Dbdeals.no. Foto: Bjørn Langsem
STÅR BAK: Direktør Even Aas-Eng i Berner New Media står bak den nye Dbdeals.no. Foto: Bjørn LangsemVis mer

Nå kommer tilbudskanalen

Nå lanseres dbdeals.no for de som ønsker gode tilbud.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Dbdeals.no lanseres i dag. Dette et nettsted der alle som er i det såkalte kupongmarkedet samles på ett sted. Her tilbys både nasjonale og lokale tilbud.

Det er Dagbladet og søsterselskapet Berner New Media som står bak dbdeals.no.

Hensikten er å samle tilbud på restaurantbesøk, frisørtimer, helse og velvære og andre tilbud. Kupongmarkedet er i sterk vekst, og det selges også stereoanlegg og andre kapitalvarer på denne måten. Med sterkt rabatterte priser.

- Dette er et marked for selskaper som kjører en eller annen rabattkampanje. Man kjøper en kupong, og løser den inn hos den aktuelle forhandler. Dette er et marked som åpnet seg da den nye markedsføringsloven kom i fjor, sier administrerende direktør Even Aas-Eng i Berner New Media til Dagbladet.

Vekst i markedet Administrerende direktør Terje Wibe i Dagbladet sier at kupongmarkedet har vært tilnærmet eksplosivt den siste tida.

- Mange kjenner jo kupongmarkedet fra amerikanske filmer. Vi har sett i Simpson at folk står i køer for å gjøre en handel med rabattkuponger. I Sverige har dette markedet vært svært stort, og nå er det kommet til Norge, sier administrerende direktør Terje Wibe i Dagbladet.

Det er allerede titusener av nordmenn som har kastet seg inn i det såkalte kupongmarkedet, og det spås at dette markedet vil eksplodere i tida framover.

- Vi har fått med oss sju aktører, som alle presenterer sine tilbud gjennom dbdeals.no. Vårt mål er å samle absolutt alle aktørene på dette nettstedet. Her har vi delt opp tilbudene, slik at folk fra hele Norge også kan finne sine eventuelle lokale deals, sier direktør Aas-Eng.  

Internett Administrerende direktør Terje Wibe sier at konseptet til Dbdeals.no gjør at alle får ta del i kupongmarkedet. Internett er en stor og kjapp distribusjonskanal, og i denne sammenheng vil kupongmarkedet bli lett å operere i.

- Og hvor ligger inntektene?

- Internett fungerer som sagt som en distribusjonskanal, og inntektene for vår del ligger i provisjon. Vi får betalt gjennom prosenter av det kundene betaler for varene. Jeg vil imidlertid presisere at varen ikke blir dyrere som følge av at Dbdeals.no skal ha provisjon, sier direktør Aas-Eng.