(Dagbladet): Det er ingen hemmelighet at Facebook jobber for å bli vår alles foretrukne kommunikasjonskanal.
Den amerikanske sosiale medier-giganten har allerede kommet en lang vei, og noe av æren for det må nok tilskrives meldingstjenesten Messenger.
Da direktemeldingsappen ble lansert i 2011, kunne du fortsatt chatte i den vanlige Facebook-appen. I 2014 tvang imidlertid Facebook alle over på Messenger, og alle chat-samtalene dine ble dratt over i appen.
Slik Dagbladet tekno-spaltist Jan Omdahl skrev for to år siden, trenger verdens største nettsamfunn flere plattformer å tjene penger på.
Messenger-reklame Nå ser det også ut til at Facebook har tenkt til å gjøre alvor av pengeinntjeningen.
Ifølge tekno-nettstedet TechCrunch vil Facebook nå lansere reklame på Messenger.
De har fått tak i et dokument Facebook har sendt ut til sine største annonsører der de avslører planene om reklameslipp på Messenger i løpet av andre kvartal av 2016.
Planleggingen har foregått i det stille, men annonseringen vil ifølge TechCrunch foregå på følgende vis:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger