«Nabolaget» er ingen fest for Norsk Tipping

Bare 53 000 tippere satser på det nye tilbudet «Nabolaget» ukentlig. Norsk Tipping hadde forventet mye mer.

FESTER LANDET RUNDT: Programlederne Alex Rosén og Marthe Sveberg reiser rundt i landet for å lage fest i nabolag som vinner i det nye spillet. Pernille Storholm Skaret (t.v) og Arve Sjølstad (t.h.) deltar fra Norsk Tipping. Foto: Norsk Tipping
FESTER LANDET RUNDT: Programlederne Alex Rosén og Marthe Sveberg reiser rundt i landet for å lage fest i nabolag som vinner i det nye spillet. Pernille Storholm Skaret (t.v) og Arve Sjølstad (t.h.) deltar fra Norsk Tipping. Foto: Norsk Tipping Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Kommunikasjonssjef Arve Sjølstad i Norsk Tipping sier til Dagbladet at økonomien i det nye spillet er blitt bedre etter at antallet trekninger ble redusert fra to til én i uka. Premiepotten er nå redusert fra 3 500 000 til 1 750 000 kroner.

Likevel er det langt opp til forventingene og budsjettet som ble laget på forhånd. Med moromannen og programlederen Alex Rosén på TV 2-laget overrasker de med fest for nabolag rundt om i landet, men spillomsetningen er ingen fest for tippeselskapet på Hamar.

Omsetningen har i gjennomsnitt for de siste 11 ukene vært på 2,9 millioner kroner i uka. I uke 29 var omsetningen på bare 2,5 millioner kroner. Til sammenlikning hadde Lotto en omsetning på 75 millioner kroner fra 1,5 millioner spillere den samme uka.

- De to siste ukene har vi hatt positiv netto-omsetning for «Nabolaget». Når vi trekker fra alle kostnadene til reklame, TV-produksjon og drift, så blir det dessverre lite overskudd foreløpig. Vår satsing på «Nabolaget» har ikke innfridd ambisjonene vi hadde. Det har vært lavere omsetning enn budsjettert, sier Arve Sjølstad.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer