- Nei til kreative

Lidl er på utkikk etter ansatte. I forrige uke stilte de opp på stand hos Norges Varehandelshøyskole i Oslo. Vi lurte oss med.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Dagbladet oppsøkte standen til Lidl under dekke av å være student. Og Lidl forberedte Dagbladets jobbsøkende «student» på tøffe tak:

- Det blir mye jobbing. Dette er et tysk firma, kreativitet belønnes ikke, for å si det sånn, sa Lidls eiendomssjef Stig Ø. Kvarsnes som representerte Lidl.

- Det er tøffe retningslinjer. Den som klarer å innordne seg retningslinjene blir belønnet, fortsatte han.

Lidls GI-assistent Karine Engstrøm fortalte at mange faller fra i opplæringsperioden.

- Noen vil nok finne ut at dette ikke passer for dem og slutter, sa Engstrøm, som fortalte om arbeidsuker på 50 til 60 timer.

Da Dagbladet avslørte at vi ikke var studenter fikk vi en annen historie.

- Det er morsomt å lese at det er så dårlige arbeidsforhold i Lidl. Det er utrolig gøy. Jeg jobber ikke mer her enn i tidligere jobber, sa Kvarsnes da.

- Dere sa tidligere til meg at det var 50-60-timers arbeidsuke?

- Nei, det er ikke så mye jobbing, det er mindre, fastslo Engstrøm.

Lidl Norges direktør Christian Beutelspacher har godkjent bruken av opplysningene vi fikk som «student».