Nektet billig bredbånd av Tiscali

Tore Bornkessel fikk beskjed om å 170 kroner mer i måneden enn nye kunder hos Tiscali. Nå snur de.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Tiscalis bredbåndstilbud kom godt ut av Dagbladet.nos bredbåndsguide for en uke siden. Da tok Tiscali-kunder kontakt med oss. De fikk nemlig ikke være med på prisnedsettelsen.

Siden den gang har flere leverandører satt ned prisene.

En av de som kontaktet oss var Tore Bornkessel. Han har vært kunde hos bredbåndsleverandøren Tiscali i over ett år, så bindingstida er ute. Overraskelsen var derfor stor da han fikk beskjed om at det nye tilbudet om bredbånd til 329 kroner i måneden ikke gjaldt ham.

Det til tross for at hans bindingstid til selskapet var gått ut.

- Jeg betaler 499 kroner i måneden, og det er dyrt, sier Bornkessel. Han fikk til og med tilbud om billig bredbånd på mail fra Tiscali, men beskjed om at den dessverre var sendt feil da han ringte for å takke ja til tilbudet.

- Tiscali opplyste at det var tre måneders oppsigelse før jeg kunne få billigere bredbånd, sier Bornkessel.

Tore Bornkessel er bosatt på Nesodden utenfor Oslo bruker nettet flittig. Han jobber som lærer ved et universitet i Vietnam og holder kontakt med studentene via internett.

- Jeg løser oppgavene for dem og har kontakt med dem via webkamera. Det funker relativt greit så lenge linja fungerer, sier Bornkessel.

Tiscali snur

Sals- og markedssjef Michael Østgaard i Tiscali Norge opplyser at de nå jobber med en teknisk løsning slik at eksisterende kunder også skal kunne få billigere bredbånd.

- Vi kommer med løsningen i løpet av oktober, sier markedssjefen til Dagbladet.no. Han opplyser at eksisterende kunder som vil ha bredbånd til 329 kroner i måneden må inngå en ny avtale med ett års bindingstid dersom de ønsker denne prisen.

Tore Bornkessel er svært fornøyd. Han har stort sett vært fornøyd med Tiscali, selv om han mistet forbindelsen i to uker uten at han fikk noe prisavslag fra leverandøren.

- Jeg ser ingen grunn til å bytte leverandør, og det er greit nok at jeg må binde meg for et år til, sier Bornkessel.

Men markedssjef Østgaard avviser at kunder som er bundet av bindingstid har krav på samme tilbud.

- De kundene må vente til de er ute av bindingsperioden. Noen av dem fikk gratis installasjon og noen fikk også den første måneden, sier markedssjefen i Tiscali.

FÅR BILLIG LIKEVEL: Tore Bornkessel er relativt avhengig av internett-forbindelsen siden han bosatt på Nesodden underviser elevene i Vietnam.