Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

NetComs kunder snakker mer enn før

Mobiloperatøren NetComs kunder snakker i gjennomsnitt 223 minutter i telefonen per måned.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Tallene fra 2. kvartal i år viser at selskapets kunder ringer betydelig mer enn før.

- Vi ser en holdningsendring blant brukerne. Stadig lavere priser på mobiltelefoni gjør at flere velger mobiltelefon framfor fasttelefon når de skal ringe. Dette er en ventet utvikling, og en trend som vi er sikre på vil forsterke seg etter hvert som ny teknologi og nye bruksområder blir tilgjengelig, sier administrerende direktør Terje Christoffersen i NetCom. Konsernet har nettopp passert 800.000 kunder.

NetCom hadde et resultat før skatt på 202 millioner kroner i første halvår i år. Dette er 67 millioner kroner mer enn i samme periode i fjor. Driftsinntektene i årets seks første måneder var på 1337 millioner kroner, mot 1.141 millioner kroner i samme periode i fjor.

(NTB)