FEIL: Dette møtte oss da vi forsøkte å logge oss inn på DNBs nettbank.
FEIL: Dette møtte oss da vi forsøkte å logge oss inn på DNBs nettbank.Vis mer

Nettbanken i DNB var nede

Kunder fikk opp feilmelding i nettbanken.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Storbanken DNB hadde i ettermiddag problemer med nettbanken. Enkelte kunder opplevde mandag kveld at nettbanktjenestene ikke fungerte.

- Det som er saken et at det noe ustabilitet med nettbanken vår, og noe ustabilitet med Vipps. Vi jobber med fullt for å finne ut av dette, og vi vet dessverre ikke årsaken enda, sa presseansvarlig i DNB Ellen Dokk Holm til Dagbladet.

De første meldingene om at det var problemer fikk DNB litt over klokken 18 nå i kveld.

Kundene raser
Det var mulig å logge seg inn i nettbanken, men der ble man møtt av feilmeldinger. Hverken kontoinformasjon eller annet var tilgjengelig for øyeblikket. Kort fortalt: Det var ikke mulig å gjøre noe i nettbanken.

«Vi opplever nå utfordringer med våre digitale tjenester. Det jobbes med å rette opp i feilen, og vi beklager så mye til dere som ikke får gjort det dere skal akkurat nå!» skrev DNB på sine nettsider.

Klokken 20 fungerte alt som det skulle igjen.

- Nå er alle systemene oppe og går igjen, sier Dokk Holm.

Problemene fikk kundene til å rase på DNBs Facebook-side.

«Ja, dette her begynner å bli dritkjedelig for å si det forsiktig. Skulle gjerne vært i nettbanken», skriver en kunde.

«For tre år siden outscourset DNB nettbanken til India. Færre norske arbeidsplasser og fremdeles en nettbank som suger. Godt jobba!» skriver en annen.

Fjerde gang
Frustrasjonen til kundene kommer nok av at det kun er tre uker siden sist DNB hadde store problemer med sin nettbank.

Dette er fjerde gangen i år at DNB har problemer med nettbanken. I forrige måned opplevde flere kunder med DNB-kort at de verken fikk tatt ut penger, betalt ved vanlige betalingsautomater eller brukt nettbanken sin.