:nettsuksess

124000 mennesker leser Dagbladet :på nettet hver dag. I tillegg til nyheter får de nå gratis Internett, gratis e-post, fotballspill og hjelp til å finne en partner. Interessen for spennende ekstratilbud har eksplodert.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Mandag ble det nyeste tilbudet til Dagbladet :på nettets lesere sluppet.

- Vi har etablert en startside (start.dagbladet.no) som tilbyr gratis Internett, gratis e-post, en rekke gode lenker og nyheter fra alle de største nettavisene. Allerede første dag hadde vi kjempetrykk.

Vi begynner ikke å profilere sidene før i dag. Likevel har 2000 personer allerede registrert seg som abonnenter, sier Dagbladets nettredaktør Arne H. Krumsvik (32).

Han sier at grunnen til at de tilbyr nyheter fra konkurrentene, er fordi de må lage startsiden slik leserne vil ha den.

- Dagbladet :på nettet har mye bra stoff, men vi har ikke alt. Det finnes gode ting hos konkurrentene også. Ved å tilby nyheter fra alle de største nettavisene, gir vi leserne et nesten komplett tilbud.

En søppelhaug

- Internett er en diger søppelhaug. Men i hver søppelhaug finnes det noe interessant. Startsiden vår hjelper leserne å finne det interessante, sier han.

Alle nettavisene synes ideen er kjempegod, unntatt VG.

- De har bedt oss slutte å lage nyhetsagenter til VG og CNN. Jeg tror det beror på en misforståelse, og regner med at vi greier å bli enige.

Dagbladkontakt

En annen knallsuksess er Dagbladets sjekketjeneste :blink. Så langt har 12500 personer registrert seg, og 3400 har truffet en person de var hemmelig forelsket i. Redaktør Krumsvik er blitt en moderne Kirsten Giftekniv.

- Det er genialt. Du kan ta kontakt med noen anonymt og finne ut om de er interessert i deg. Du skriver inn e-postadressen til din hemmelige forelskelse. Personen får beskjed om at noen er interessert og kan logge seg inn og skrive e-postadressen til sine hemmelige forelskelser. Har begge skrevet hverandres adresse, blir det blink. Først da får de vite om hverandre, sier han.

Også fotball-managerspillene :mitt drømmelag og :manager 2000 er kjempepopulære.

Det er registrert 42000 lag. 18000 personer har meldt seg på i managerkampen i den norske serien, mens 17000 prøver å vinne i den engelske serien.

PÅ NETT: Dagbladets nettredaktør Arne H. Krumsvik (i skjermen) vil ha en eksperimentell og oppdatert internett-tjeneste.