EKSEMPEL:  På et av bildene som spredde seg raskt på Twitter, etter NYPDs mislykkede stunt på Twitter. AP Photo/Twitter.
EKSEMPEL: På et av bildene som spredde seg raskt på Twitter, etter NYPDs mislykkede stunt på Twitter. AP Photo/Twitter.Vis mer

New York-politiet forsøkte seg på en Twitter-kampanje - det gikk ikke slik de forventet

- Kommer ikke til å stanse kommunikasjonen vår med publikum.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): New York Police Department ønsket å skape litt positiv blest rundt seg selv. Dermed gikk politietaten ut på Twitter og reklamerte for at folk skulle legge ut bilder av seg selv, sammen med politibetjenter.

Det hele skulle markeres med #myNYPD.

Og det ble mye blest rundt dette stuntet på sosiale medier, men nok ikke slik politietaten hadde sett for seg.

Kontroversielle bilder spredd Raskt begynte kontroversielle bilder å spre seg på det sosiale nettstedet.

Blant annet gruppa «Anonymous», som består av et ukjent antall aktivister og hackere fra hele verden, spredde bilder slik de oppfatter NYPD.

Gjengangen i bildene er kontroversielle episoder politiet har vært involvert i. En mann blir slått av batong kan du se på et bilde, et annet bilde viser en politibetjent som kjører over en mann med sin motorsykkel - og slik fortsetter det.

- Gode med det onde Ifølge Reuters ble hashtagen, #myNYPD, brukt over 90 000 ganger, onsdag morgen.

Dette stopper likevel ikke NYPD fra å bruke sosiale medier, som heller ønsker å snu situasjonen til noe positivt.

- Dette kommer ikke til å stanse kommunikasjonen vår med publikum på sosiale medier. Du må ta det onde med det gode, sier Stephen Davis, som jobber i NYPD, til New York Times.