Niklas (27) har fått tusen likes i timen etter sitt pasjonerte innlegg for favorittbrusen

- Vi har vært bestevenner i 27 år, men nå blir jeg nødt til å slå opp.

SPRER SEG KJAPT: Bildet Niklas Baarli sendte til Rema 1000s Facebook-sider. Foto: Privat
SPRER SEG KJAPT: Bildet Niklas Baarli sendte til Rema 1000s Facebook-sider. Foto: Privat Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Flere brusmerker forsvinner nå fra hyllene hos Rema 1000.

Det var særlig ett merkes framtidige fravær som falt Niklas Baarli (27) tungt for brystet. Han tente et lys i ei Urge-flaske og sendte dem et farvel.

«Kjære Rema! Vi har vært bestevenner i 27 år, men nå blir jeg nødt til å slå opp.»

Slik begynner innlegget, som får så mye engasjement at det å anslå hvor mye det er i skrivende stund, kjennes meningsløst (se embeddet post).

Ny «Bestevenn»-strategi

Bakgrunnen er ifølge Aftenposten en avgjørelse Rema 1000 har gjort for å utfordre Norgesgruppens (Kiwi, Meny, Joker og Spar) makt i forhandlingen med leverandørene. I stedet for å tilpasse seg Norgesgruppen vil de kjøre sitt eget løp. Det innebærer at noen merker forsvinner fra hyllene, mens andre får god plass.

- Blir dere vår «bestevenn», betyr det at dere blir vår hovedsatsing. Vi trenger ikke to typer salt potetchips eller to typer samme syltetøy, sa konserndirektør for strategi og innkjøp i Rema 1000, Lars Kristian Lindberg, til leverandørene ifølge Aftenposten.

Innlegget ser slik ut i sin helhet:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer