FRUSTRERT: Jussi Järvi (53) er frustrert. Han har det siste halve døgnet hatt store problemer med dobbelreservering på kortet sitt. Foto: Goran Jorganovich
FRUSTRERT: Jussi Järvi (53) er frustrert. Han har det siste halve døgnet hatt store problemer med dobbelreservering på kortet sitt. Foto: Goran JorganovichVis mer

Nordea-kunder dobbeltbelastes:
- Jeg mangler flere tusen på konto

Nordea opplyser at de har funnet feilen og jobber med å utbedre den.

(Dagbladet): Banken Nordea har siden i går hatt tekniske problemer som har ført at enkelte kunder har fått dobbel reservering på kortkjøp.

En av dem som har hatt store problemer er Jussi Järvi (53).

- Skremmende

- Det har forsvunnet flere tusen fra konto. Jeg hadde 4500,- som plutselig ble justert til 945,- før det ble 775,- kroner, sier han til Dagbladet.

Ifølge han har han hatt fire ulike saldoer på tross av å ha brukt kortet bare to ganger.

- Jeg vet jo ikke hvor mye penger jeg egentlig har på kontoen. Det er ganske skremmende at jeg mangler flere tusen på kontoen, sier han.

Han er en av flere som har luftet sin frustrasjon på bankens Facebook-sider i formiddag.

- Har funnet feilen

Problemene har vart siden i går.

- Det er en teknisk feil som fører til at noen vil få dobbel reservering på et kjøp. Derfor vil de få feil disponibelt beløp på kontooversikten, sier kommunikasjonssjef i Nordea, Synne Ekrem, til Dagbladet.

- Hvor mange gjelder dette?

- Vi har ikke noe anslag på hvor mange. Det er ikke omfattende og vi retter opp så fort vi kan. Vi har funnet feilen og vi gjør alt vi kan for å utbedre, sier Ekrem.

Ifølge henne varsles både kunder i nettbank om mobilbank om feilen.

- Kommer kundene til å ha riktig beløp på konto når feilen er utbedret?

- Ja, vi har kontroll på hva som er hva, sier hun.