Nordmenn stopper dansk reklamesuksess

Den danske snacks-produsenten Kims avslutter en reklamekampanje fordi de norske eierne i steden vil ha en felles dansk-norsk reklame. Dette til tross for at reklamefilmene er populære og rikt belønnet i Danmark.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

«Nordmennene kan nemlig ikke forstå humoren i reklamen, og enda mindre at den er belønnet med reklamebransjens Guldkorn», skriver Berlinske Tidende i dag.

I følge avisen, har reklamefilmene hatt en rekke trofaste seere. Salget på Kims produkter i Danmark har også gått opp med 15,5 prosent i år.

- Jeg har aldri før vært ute for at våre reklamefilmer har engasjert folk så til de grader. Filmen har vært en bølgebryter, og har banet vei for at vi har fått god plass til våre produkter ute i butikkene, sier Kims administrerende direktør Fritz Rasmussen.

Men nå er det altså slutt på reklamefilmene.

- Uten å forkleine norsk humor, så passer filmen best i Danmark, sier Rasmussen.

Det norske Orkla-konsernet eier danske Kims.

(Dagbladet :på nettet)