God butikk:  Line Varner har en driftsmargin på 28 prosent i Line of Oslo. Foto: Jørgen Hyvang/FA
God butikk: Line Varner har en driftsmargin på 28 prosent i Line of Oslo. Foto: Jørgen Hyvang/FAVis mer

Norsk klessuksess - gullmargin for Line Varner

Line of Oslo er blant de mest lønnsomme klesmerkene i bransjen, men gründer Line Varner spretter ikke champagnen med det første.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen): Det norske klesmerket Line of Oslo er en liten mygg sett i forhold til de store klesgigantene i Norge. Men med bare syv ansatte og streng kostnadskontroll, er selskapet likevel blant de aller mest lønnsomme i bransjen, skriver Finansavisen torsdag.

Etter flere år med enorm vekst har Line of Oslo lagt bak seg det andre året på rad med mer normal vekst på topplinjen. I fjor økte salget fra 51 til 54,5 millioner kroner, en vekst på drøyt 6 prosent. Årsaken er at markedet har blitt vanskeligere for små butikker, som utgjør den største kundegruppen for Line of Oslo.

I fjor falt resultatet noe, men med en driftsmargin på snaut 28 prosent kan man vanskelig si det går dårligere.

- Nei, vi er kjempefornøyde, men markedet er litt strammere enn før. Vi er ikke noe champagne-firma, så da gjelder det bare å jobbe litt hardere og ha gode priser, sier gründer og eneaksjonær Line Varner, som etter nyttår også åpner en egeneid butikk.

Line Varner hadde lang fartstid i klesbransjen før hun satte i gang sitt eget merke i 2007. Hun er gift med Petter Varner, en av Norges mektigste i bransjen, men bedyrer at hun gjør alt selv.

- Jeg traff Petter tolv år etter at jeg begynte i klesbransjen. Petter er kjempeflink og han backer meg 150 prosent, men Line of Oslo har ikke noe med ham å gjøre, forklarer gründeren.

Flere nyheter Norsk kvinne shopper klær for millioner hvert år
Selger billigdresser - tjener 3,6 millioner hver dag
Nordmenn bremser pengebruken