Norsk Tipping: - Useriøst av Fekjær

Norsk Tipping avviser at den tunge markedsføringen fører til flere spillegale. - Vi selger en drøm, men vi gjør det på en renhårig og skikkelig måte, sier informasjonsdirektør Tore Elman Tangen i Norsk Tipping.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Han mener Hans Olav Fekjær ikke har noe faglig belegg for påstandene om at «Norsk Tippings kolossale markedsføring trolig har fungert som en motor for pengespillene i Norge generelt.»

- Det er ingen tvil om at vi driver reklame for å selge flest mulig av våre produkter. Men jeg kan ikke se at Fekjær har noe belegg for å hevde at vi fremmer spillegalskap generelt, sier Tangen til Dagbladet.

- Men til og med i «uskyldige» spill som Oddsen hevder Fekjær at 15 prosent av deltakerne har et problem?

- Det er useriøs bruk av tall. Vi kan dokumentere hvem og hvor mye som spilles hos oss. Selvfølgelig spiller noen mer enn de burde. Men de er i mindretall, på samme måte som at noen kjøper en bil de ikke har råd til.