Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Norske Silje i trøbbel - skulle erobre verden

Bippers verdenslansering har vært en fiasko. Nå prises butikken til beskjedne 345.000 kroner.

Silje Vallestad: Sliter med lønnsomheten i Bipper. Foto: Iván Kverme, Finansavisen.
Silje Vallestad: Sliter med lønnsomheten i Bipper. Foto: Iván Kverme, Finansavisen. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen): Silje Vallestad var Norges gründeryndling, og kjendisinvestorene flokket seg om Bipper Communications. Finansavisen kan i dag fortelle at verdenslanseringen har vært en fiasko.

Kjendisinvestorer Investor Torstein Tvenge, golfspiller Suzann Pettersen og investor Mille Marie Treschow-Fritzøe var blant investorene som ble overtalt av meglerhuset Carnegie til å satse ytterligere 15 millioner kroner på Bipper i fjor høst.

Ifølge Finansavisen ble det da forespeilet 2014-omsetning på ni millioner dollar, økende til 86 millioner dollar i 2015, 251 millioner i 2016 og 503 millioner i 2018. Det var skivebom.

Vil ikke betale - Mindre enn en halv prosent av brukerne vil betale for tjenesten. Alle velger gratisversjonen, sier styreleder Svein Johnsen i Bipper Communications til Finansavisen.

Nå har selskapet på nytt rykket ut mot aksjonærene for å få inn mer kapital. Fjorårets emisjon ble gjort til en kurs på 28 kroner, hvilket priset selskapet til 100 millioner.

Dumpingemisjon Nå dumpes kursen til 10 øre, hvilket priset selskapet til lusne 345.000 kroner. Det innbragte 2,3 millioner kroner, men selv ikke med denne prisingen ville alle være med.

Pengene fra kapitalutvidelsen er ment å vare frem til neste sommer.

Flere nyheter Boligprisene stiger videre
- Full krig i oljemarkedet
Husholdningene mest pessimistiske til lønnsvekst

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media