ALARM: En kabinansatt hevder at flyselskapet Norwegian selger mat med mark og mugg. Foto: Johan Nilsson / NTB scanpix.
ALARM: En kabinansatt hevder at flyselskapet Norwegian selger mat med mark og mugg. Foto: Johan Nilsson / NTB scanpix.Vis mer

Norwegian-ansatt: - Mark og mugg i maten

Norwegian-ansatte slår alarm, skriver avisa Aftonbladet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Norwegians ansatte har ved flere anledninger oppdaget mark og mugg i flymaten som serveres, forteller en kabinsjef til avisa Aftonbladet.

- Mange pakker har vært fulle av mugg, og vi har funnet mark i kyllingretten og i tapasretten, sier kabinsjefen, som ønsker å være anonym, til den svenske avisen.

Norwegians flymat skal holde i 180 dager, og derfor blir de samme pakkene lastet om til neste fly dersom de ikke spises opp, ifølge kabinsjefen.

- Jeg skammer meg og er redd når jeg serverer mat. Vi som jobber på flyet, ville aldri spist det. Vi får matleveranse fra et annet sted, sier kabinsjefen.

Pressetalskvinne Charlotte Holmbergh Jacobsson i Norwegian skriver i en e-post til avisen at Norwegian straks skal gå gjennom rutinene.

- Om det stemmer at passasjerer har blitt servert dårlig mat, så er det forferdelig og selvfølgelig helt uakseptabelt, sier Jacobsson.

På Dagbladets henvendelse til den presseavdelingen opplyser de i en epost at de ikke har muligheten til å besvare våre spørsmål om saken.

- Min kollega, informasjonsjef i Sverige, Charlotte Holmbergh Jacobsson, har allerede gitt en kommentar til dette tidligere. Du kan sitere henne til din artikkel, skriver Daniel Kirchhoff, kommunikasjonskonsulent i Norwegian.

NTB