BOMMERT: Norwegians reklamesnutt inneholder en vesentlig glipp: I reklamen for innenlandsreiser i Norge, har et bilde fra Sverige sneket seg inn. Video: Norwegian Vis mer

Norwegian lagde skrytefilm av Norge. Så ble det trøbbel i tårnet ...

Skyskraperen avslører at flyselskapet gikk over grensa.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): «Vi synes Norge er ganske spektakulært. Hvilken er din favoritt-destinasjon» spør Norwegian på sin Facebook-side. En ny reklamefilm med idylliske bilder fra Norge skal reklamere for flyreiser innenlands.

Det er bare ett problem. Etter rundt seks sekunder med bilder fra norske destinasjoner, dukker det opp et bilde - fra et annet land - nærmere bestemt Sverige.

  • Se reklamevideoen øverst i saken.
BILDET: Reklamefilmens budskap var «opplev Norge», men Norwegian gikk på en liten bommert da reklamefilmen inkluderte et bilde fra Malmö. Faksimile: Norwegian/Facebook
BILDET: Reklamefilmens budskap var «opplev Norge», men Norwegian gikk på en liten bommert da reklamefilmen inkluderte et bilde fra Malmö. Faksimile: Norwegian/Facebook Vis mer

Ett av bildene er nemlig tatt på Ribersborgsstranden i Malmö. Denne stranda er lett å kjenne igjen, blant annet på grunn av utsikten til det kanskje mest berømte landemerket i den sydsvenske byen.

Skyskraperen «Turning Torso» er Nordens høyeste hus med 190 meter og 54 etasjer. Skyskraperen, som ligger ved havneområdet, synes godt fra stranda - og dermed også i bildet som Norwegian valgte å bruke for å promotere Norge.

Å bruke et svensk bilde i en kampanje for destinasjoner i Norge var ikke planen, innrømmer Norwegian.

- Dette er en bommert og vi forstår og beklager om det er misvisende. Den har bare blitt brukt en gang og skal ikke brukes igjen, skriver Charlotte Holmbergh, presseansvarlig i Norwegian, til Dagbladet.

I skrivende stund har reklamefilmen blitt sett 64 000 ganger og fått 100 kommentarer.