GLEDER SEG: Bjørn Kjos' kommunikasjonsdirektør lar seg ikke vippe av pinnen av en dårlig omdømmemåling. - Det gledelige er at kundene nå er tilbake, sier Anne-Sissel Skånvik (t.v.). Bjørn Kjos og finansdirektør Frode Foss er også med på bildet. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADET
GLEDER SEG: Bjørn Kjos' kommunikasjonsdirektør lar seg ikke vippe av pinnen av en dårlig omdømmemåling. - Det gledelige er at kundene nå er tilbake, sier Anne-Sissel Skånvik (t.v.). Bjørn Kjos og finansdirektør Frode Foss er også med på bildet. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADETVis mer

Norwegian stuper på omdømmemåling

Er selskapet som faller mest på TNS Gallups årlige omdømmemåling.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

For to år siden lå Norwegian trygt over gjennomsnittet av selskapene som er med i målingen, men nå befinner selskapet seg nede blant dem med aller dårligst omdømme, skriver Dagens Næringsliv. Også tabloidavisene gjør det dårlig.

Streiken i vinter får mye av skylden for Norwegians bratte omdømmefall.

- Vi mistet kunder, som er det vi lever av. Det gledelige er at kundene nå er tilbake. Det sier noe om at vi ikke må stirre oss blind på omdømmemålinger, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik.

Bak flyselskapet på listen som omfatter 59 selskaper, følger VG, NextGenTel, Dagbladet og Rimi.
NTB