Notar føler ikke ansvar

- Trodde Lund hadde ordnet opp.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): Notars informasjonssjef Eivind Rodem sier selskapet er kjent med at flere huskjøpere ble rammet av konkursen i Allmogehus Norge AS.

- Robert Lund har fortalt meg at det var flere huskjøpere, men at alle disse forholdene var ryddet opp i, sier Rodem til Dagbladet.no.

- Vi har valgt å tro at denne partneren har opptrådt juridisk korrekt overfor kundene, og sørget for å rydde opp, sier han.

- De fleste huskjøperne sier de fikk et klart inntrykk av at Notar og Allmogehus Norge var partnere i disse byggeprosjektene. Føler dere noe ansvar for situasjonen de er i nå?

- Det er sterkt beklagelig at Allmogehus Norge ikke har ryddet opp. Men Allmogehus Norge skulle være et eget selskap, og må stå for sine synder selv, svarer Rodem.

Økonomisk binding

En kontrakt mellom Notar og Robert Lund, som Dagbladet.no sitter med en kopi av, viser at eiendomsmeglerselskapet skulle få 25 000 kroner for hvert Allmogehus deres meglere klarte å formidle til nye huskunder.

I avtalen heter det at Notar skulle betale Allmogehus 500 000 kroner for bygging av et hus som eiendomsmegleren skulle dele ut i premie. Men for at avtalen skulle bli billigere for Notar, skulle de få redusert dette beløpet for hver huskjøper Notar klarte å verve til Allmogehus.

- Jeg kan bekrefte at en andel av et visst antall salg skulle redusere vår kontantandel, sier Rodem til Dagbladet.no.

Men fremdeles mener Notar at de overhodet ikke har noe ansvar for det uføre disse kundene har havnet i.

FÅR KRITIKK: Huskjøperne fikk inntrykk av at Notar samarbeidet tett med Allmogehus Norge, og at de var medeiere. Det stemmer ikke, bekrefter informasjonssjef Eivind Rodem i Notar.
<center><a href=mailto:oor@dagbladet.no>oor@dagbladet.no</a> eller <a href=mailto:keg@dagbladet.no>keg@dagbladet.no</a></center>