NYTT SVINDELFORSØK: For andre gang denne uka har en e-post tilsynelatende fra DNB blitt sendt ut til nordmenn. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADET
NYTT SVINDELFORSØK: For andre gang denne uka har en e-post tilsynelatende fra DNB blitt sendt ut til nordmenn. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADETVis mer

Ny falsk DNB-e-post

For andre gang denne uka.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

For andre gang denne uken er det sendt ut en e-post som utgir seg for å være fra DNB. Den kommer ikke fra oss, sier banken.

- Dette er et svindelforsøk, og det er viktig at du ikke gjør det e-posten ber deg om, dersom du har fått den. Vårt råd er å slette e-posten, sier DNB på sin Facebook-side.

Banken ble klar over det nye svindelforsøket natt til fredag. Også tidligere i uken mottok flere tusen nordmenn en e-post som tilsynelatende kom fra DNB. Der ble de bedt om å logge seg inn på bankens nettsider for å «bekrefte» sin kontoinformasjon. Lenken i e-posten viste i stedet til en falsk hjemmeside satt opp av svindlere.

DNB gjentar at de vil «naturligvis aldri be om denne typen informasjon per e-post».

E-posten er sendt til et tilfeldig generert utvalg adresser, og avsenderne har ingen kunnskap om hvem av mottakerne som faktisk er kunder i banken.

NTB