Nye matvaner

Stadig flere foretrekker å kjøpe mat som en ferdig forbruksvare. Storkiosker og bensinstasjoner nyter godt av nordmenns matvaner.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Salget av rask og dyr mat øker over hele landet, skriver Nationen.

Omsetningen av hurtigmat har økt med nærmere 20 prosent det siste året.

Hydro-Texaco, 7-11 og Shell Select har hatt en omsetningsøkning det siste året.

Ferdigmiddagsprodusenten Fjordland kan også skilte med eventyrlig vekst på 60 prosent i løpet av ett år.

-Det appellerer til folk som bor alene som er villige til å betale litt ekstra for å få seg et raskt måltid, sier Marketingsjef Ingunn Hegdal til Nationen.

Forbrukere er villige til å betale for å slippe å lage maten selv. Det er doble og tredoble priser for å få brødet nybakt og middagene porsjonspakket.