Nytt magasin

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

For 25 år siden i dag kom Dagbladet for første gang ut i tabloidformat. Det var et dristig, men vellykket og nødvendig grep. Dristig har også satsingen på nye produkter vært. Dagbladet var først ute med søndagsavis i 1990, først ute med nettutgave i 1995 og først ute med et fyldig lørdagsmagasin i 1999. Vi har imidlertid ikke fått råde grunnen alene. Våre konkurrenter har oppdaget suksessen og fulgt i samme spor. Lærdommen er at en moderne mediebedrift må drive med konstant fornying i takt med skiftende tiders krav og forventninger.

Avisa du nå holder i hånda inneholder en ny versjon av vårt lørdagsmagasin. Et godt magasin er blitt enda bedre. Lesere vil etter hvert oppdage et magasin med mer aktualitet og større spennvidde. Det vil bli flere dokumentarer og fortsatt gode portretter. Bildene vil få enda sterkere utstråling på nytt bestrøket papir. Ikke minst har vi som ambisjon at Magasinet skal være med og sette dagsorden. Innholdet er det viktigste i all journalistikk, men en tiltalende form vil friste flere til å oppdage nettopp det.