Økt billettsalg etter massiv kritikk for Ryanair

Ifølge Michael O'Leary har trafikkøkningen på selskapets nettsider vært massiv.

MOTVIND GIR MEDVIND: Ryanairsjefen Michael O'Leary troppet selv opp i Norge for å svare på kritikken som har florert i norsk media, nå viser det seg at det harde været blir fulgt av medvind. Foto: REUTERS/Albert Gea/NTBScanpix
MOTVIND GIR MEDVIND: Ryanairsjefen Michael O'Leary troppet selv opp i Norge for å svare på kritikken som har florert i norsk media, nå viser det seg at det harde været blir fulgt av medvind. Foto: REUTERS/Albert Gea/NTBScanpixVis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Oslo (NTB): Ifølge Ryanairs sjef Michael O'Leary har trafikkøkningen på selskapets nettsider vært massiv, skriver Dagsavisen.

- Når det gjelder tallet på bookinger på norske reiser har vi hatt en økning på 12 prosent den siste uka. For reiser utenfor Norge har vi hatt en økning på 10 prosent, sier en fornøyd O'Leary til avisen.

Flyselskapet har vært i hardt vær den siste tiden etter at to tidligere Ryanair-flyvertinner gikk til sak mot det irske selskapet. Opplysningene om arbeidsforholdene som de to kom med, har ført til en rekke reaksjoner, med boikottoppfordringer fra LO, Parat og flere politikere. Også Arbeidstilsynet er koblet inn i saken.

Men utviklingen i billettsalget tyder på at det er hold i den gamle påstanden om at all PR er god PR. Flyanalytiker Espen Andersen ved Handelshøyskolen BI er ikke overrasket.

- Folk vil fly billig så lenge de har sjansen. Spør du folk er de sikkert enige i at ansatte bør ha sykelønn og oppsigelsesvern. Men hvis det passer dem best som forbruker å fly ekstrem lavpris, vil de færreste droppe det av idealistiske grunner, sier han til Dagsavisen.

(NTB)