Økt reklamesalg gir økt pluss for TV2

Økt etterspørsel etter reklame, og kostnadskontroll ga et resultat etter skatt på 9,3 millioner kroner for TV 2-konsernet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Driftsresultatet før skatter og avgifter ble i årets første tre måneder på 48,5 millioner kroner.

I morselskapet er driftsresultatet på 47,6 millioner kroner, mer enn en dobling fra i fjor da resultatet var på 21,7 millioner kroner.

På samme tidspunkt i fjor hadde konsernet et overskudd i driften på 12,3 millioner kroner.

Den negative resultatandelen fra datter- og tilknyttede selskaper, deriblant TVNorge, utgjør i 1. kvartal 24,7 millioner kroner. TV 2s del i underskuddet i TVNorge er på vel 20 millioner kroner.

Inntektene økte med 40 millioner kroner, en vekst på 12,1 prosent fra i fjor. Samlet ble inntektene i konsernet på 371,9 millioner kroner. Morselskapet sto for å dra inn 335 av disse millionene.

Kostnadsøkningen fra i fjor til i år ble på 1,2 prosent. I konsernet utgjør kostnadene 323,4 millioner kroner.

(NTB)