- Oppslaget verdt én million

Rune Mørck Wergeland, rådgiver i PR-byrået Burson-Marstellers, mener Aftenpostens oppslag om influensamedisinen Tamiflu i helga er gull verdt.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

- Det er et ufravikelig krav at det må være en god sak. Her er saken fantastisk god. Tilsvarende annonseplass ville ha kostet flere hundre tusen kroner. Skal du måle effekten av slik redaksjonell omtale, snakker vi om enda mer, kanskje en trenganger av annonseverdien - opp mot én million, sier Mørck Wergeland til fagtidsskriftet Kampanje, og sikter til Aftenpostens oppslag om influensamedisinen Tamiflu lørdag.

Han mener annonsering ikke vil kunne måle seg med oppslag av den typen Aftenposten hadde.

Informasjonsdirektør i Apotek1, Hans Anderssen, sier overfor Kampanje at oppslaget er tidenes produktomtale for et legemiddel i Norge.

Det er i Norge forbud mot reklame for reseptbelagte medisiner, og redaksjonell omtale er naturlig nok svært god reklame for produsentene og distributørene av slike preparater, ifølge tidsskriftet.

(Dagbladet.no)

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer