Oslo-propp 2

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
  • Beregninger viser at innfartsveiene til Oslo vil få en trafikkøkning på 40 prosent i løpet av 15 år, dersom man ikke får til en betydelig bedring av kollektivtilbudet. Det trengs dobbeltspor på strekningene Oslo- Asker og Oslo- Ski hurtigst mulig. Og det er enighet om at dette skal være et spleiselag mellom Oslos befolkning og staten.
  • Men mens trafikkøkningen er i ferd med å kvele hovedstaden, krangler samferdselsminister Dag Jostein Fjærvoll med lokale myndigheter om hvem som skal åpne lommeboka først. Staten venter på at Oslo skal legge på kollektivsatsene og øke prisen i bompengeringen. Oslo venter på at staten vil skrive under en avtale som forplikter staten til å ta sin del av utgiftene til det som er kalt Oslo-pakke 2. To år etter at utvalget bak Oslo-pakke 2 la fram sin innstilling, står saken i stampe. Fjærvoll bør snarest gå i aktiv dialog med de lokale myndighetene og få løsnet proppen som hindrer framdrift.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer