Over 3500 henvendelser til Forbrukerrådet - dette klagde vi på i 2016

Flyreiser, spill, piller, dating og netthandel. 

FLYREISER: De fleste av henvendelsene Forbrukerrådet fikk i fjor, omhandlet flyreiser. Illustrasjonsfoto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
FLYREISER: De fleste av henvendelsene Forbrukerrådet fikk i fjor, omhandlet flyreiser. Illustrasjonsfoto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Forbrukerrådet fikk over 3500 henvendelser fra kunder som var misfornøyde med varer de hadde handlet i andre EØS-land i fjor. 25 prosent klagde på flyreiser.

Av de 3556 henvendelsene, gjaldt 873 flyreiser. Nordmenn trengte hjelp i etterkant etter å ha opplevd forsinkelser, innstillinger og bagasje som hadde blitt borte eller ble forsinket, opplyser Forbrukerrådet til NTB.

- De aller fleste av disse sakene er mot flyselskaper, og den sterke økningen er i stor grad klager på Norwegian fra borgere i andre EØS-land, forteller Ragnar Wiik, som er direktør i Forbruker Europa, Forbrukerrådets kontor for hjelp ved kjøp over EØS-grensene.

Fra 2015 var det en økning i antallet henvendelser på 15 prosent.

Dating, spill og piller

På andreplass på listen finner vi fritids- og kulturtjenester, og som oftest dreier klagene seg om dating og spill. På tredjeplass kommer helsekost – der det i hovedsak dreier seg om piller som lover å gjøre forbrukeren slankere, smartere og sterkere.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer