Passasjerene svikter ikke Color Line

Mannskapets proffe redningsinnsats under brannen på «Prinsesse Ragnhild» kan ha snudd det som kunne blitt en katastrofe til god reklame for Color Line.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

For passasjerene har ikke flyktet fra selskapet etter brannen. De er mest opptatt av å bli booket om, slik at de kan reise selv om «Prinsesse Ragnhild» er ute av drift.

Ikke redde

- Vi jobber nå på spreng med å booke om 4-5000 passasjerer som skulle reist med skipet i helga. Vi har ikke hatt kanselleringer fordi folk er redde, snarere nye bookinger, sier informasjonssjef Levar Sand i Color Line.

Overbevist

- Vi tror at vi har fått vist at sikkerheten er godt ivaretatt på våre skip. Vi har vist at vi er verdig folks tillit, og at vi har kommet bra ut av dette, sier Sand.

Selv om Color Line kan glede seg over opprettholdt tillit, taper det millioner hver dag ferja er ute av drift.

På Oslo Børs finner man heller ingen tegn på usikkerhet omkring Color Lines verdi.

- Hvis markedet føler seg overbevist om at selskapet er godt forsikret, vil det ikke skje stort med aksjeverdien, sier informasjonssjef Bernt Bangstad ved Oslo Børs.