Paul skadet Paal

Paal Tarjei Aasheim ble skikkelig skremt av Paul Young i går kveld. Den britiske artisten veltet ved et uhell en diger stålplate over programlederen som fikk store smerter av opplevelsen. - 10 centimeter nærmere hodet og TV2 måtte ha skaffet seg en ny programleder, sier Paal Tarjei Aasheim.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Under generalprøven skjedde det fatale: Aasheim står og leser fra papirene mens Paul Young forbereder seg til sin opptreden. Young kommer borti en kuliss av en stålplate som ikke liker møtet med popartisten, og daler ned mot programleder Aasheim.

- Jeg fikk hoppet litt unna, heldigvis. Det var en litt sånn Buster Keaton-opplevelse. Men den traff skuldra mi, og det gjorde veldig vondt med en gang, sier Paal Tarjei Aasheim.

Da Dagbladet seint i går kveld kunne fortelle ham hvem som forårsaket episoden, hadde han følgende melding:

- Nei, dæven. Da kan Dagbladet bruke tittelen «Paul Young dreper Paal Tarjei».

Stort apparat

Med en lykkelig utgang av generalprøvedramaet kunne showet settes i gang på Sentrum Scene midt i Oslo. Ikke uventet gikk New Deals Lotto-reklame «Ballroom Blitz» helt til topps. Dette er femte år på rad at New Deal vinner «Gullfisken».

- Det har tatt oss et halvt år, én million kroner og 70- 80 mennesker involvert å lage denne, sier en lykkelig tekstforfatter Torbjørn Kvien Madsen. Vinneren der skuespilleren Gard Eidsvold framstiller en drosjesjåfør som kun tar på passasjerer som har et svært hjertelig forhold til Sweets låt «Ballroom Blitz», fikk over 100000 av stemmene i finalen. Drøyt 210000 mennesker ringte inn i løpet av det vel timelange showet.

Skriver på film

Regissør og produsent Hans Petter Moland er involvert i tre av de fire finalistene, og hadde en stor kveld i går. Han er nå blitt reisende i priser. For tre dager siden mottok han Arne Skouens ærespris for 2000 under filmfestivalen i Tromsø. Han liker godt vekselbruket mellom reklamefilm og spillefilm.

- Forholdet blir som mellom et pianostykke og en symfoni. Men nå blir det ikke mer reklame på en stund. Jeg sitter og skriver på en film som heter «Skihopperen som ikke ville lande». En hyllest til flukt, sier Moland, som startet reklamefilmkarrieren i 1986 med en reklame for Rikstrygdeverket.