Pengene tilbake om maten ikke smaker

Matvarekjede med ny type garanti.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Norges nest største dagligvarekjede mener konkurransen er så hard at den ser seg nødt til å lansere en helt ny type garanti: Få pengene tilbake hvis maten ikke smaker godt.

- Konkurransen i bransjen er så hard at vi må strekke oss stadig lengre for å vinne folks gunst, sier informasjonsdirektør Vidar Ullenrød i Coop til VG.

Garantien innebærer at du kan spise opp alt, og hvis du ikke er fornøyd med smaken, kan du få pengene tilbake.

- Du får kompensert hele utlegget. Vi skal ikke krangle om noe som helst. Ta med bare emballasje, varen eller kvittering. Vi stoler på kunden. Det er nok å si at du ikke er fornøyd, sier Ullenrød.

Han medgir at det kan komme situasjoner der kunder kan utnytte garantien for mye. Men de har ingen grense på hvilke beløp kunden kan få tilbake.

Ikke alkohol

- Vi er forberedt på at det kan oppstå spesielle situasjoner. Da skal det utvises skjønn. Det er imidlertid viktig å si at alkohol er et produkt vi vil håndtere ekstra varsomt, sier Ullenrød.

Dagligvareanalytikeren Geir Myklebust hos Balanza-gruppen mener garantien er den råeste så langt i norsk bransje.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer