Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Pizzaen ble levert 494 kilometer unna

Bestilte i Rygge, havnet i Bergen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): Han var litt irritert, 28-åringen fra Rygge i Østfold, da han torsdag kveld sendte inn et leserinnlegg på e-post til lokalavisa Moss Avis.

Han hadde bestilt en pizza fra Dolly Dimple’s og gledet seg til å spise den mens han så håndballandskampen mellom Norge og Danmark.

Problemet var at det ikke kom noen pizza. Og pizzaen han hadde bestilt ble forsøkt levert ut omtrent 500 kilometer unna.

- Jeg hadde utrolig lyst på pizza til håndballkampen, men endte i stedet veldig frustrert, sier mannen til Moss Avis.

Fant ikke adressen

Problemene startet da han forsøkte å bestille pizzaen via internett.

Mannen bor i Bregnestien i Rygge i Østfold. Men den adressen fant han ikke i systemet til Dolly Dimple’s. Den eneste Bregnestien han fant der, lå i Bergen.

Derfor ringe han inn bestillingen til pizzakjedens sentrale bestillingstelefon. Der forklarte han hvor han bodde i forhold til Moss sentrum, og sentralen ringte ifølge Moss Avis til Dolly Dimple’s i Moss, som bekreftet at de kunne levere pizzaen til adressen mannen oppga.

På dette punktet i historien, som Moss Avis for øvrig har illustrert på finurlig vis med en Donald-inspirert tegning og en rekke Dolly- og Donald-metaforer, skulle en tro at alt ville ordne seg for den pizzasultne 28-åringen. Men den gang ei.

Mistet pizzalysten

Bestillingen skulle bare sendes videre fra sentralen til restauranten i Moss. Men etter alle solemerker ble bestillingen likevel stilet til Bergen, skriver avisa.

For en drøy time etter at bestillingen var akseptert, fikk Rygge-mannen telefon fra et pizzabud med bergensdialekt som lurte på om han var på rett vei idet han passerte en Spar-butikk.

- Misforståelsen ble etter hvert oppklart. Jeg ble tilbudt å vente på pizzaen i en time til, og etter litt diskusjon skulle jeg få den for halv pris. Men på dette tidspunktet hadde jeg mistet lysten på pizza og avbestilte, forklarer mannen til Moss Avis.

Dolly Dimple\'s beklager

Driftsdirektør Linda Øverland ved Dolly Dimple\'s hovedkontor i Sandnes beklager hendelsen.

- Feil skjer, beklageligvis. Da vi la om til et nasjonalt kundesenter i 2003-2004 ble pizzaer feilsendt tre-fire ganger i uka. Nå er det derimot veldig lenge siden sist jeg har hørt om en slik feil, sier Øverland til avisa.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media