Plutselig dukker denne blodige jenta opp i speilet

Britiske myndigheter går stadig nye veier for å skremme folk i sikkerhet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): At 280 dødsfall på britiske veier i 2011 var forårsaket av fyllekjøring, har fått britiske myndigheter til å sette nytt fokus på hvor farlig det er å kjøre i påvirket tilstand.

Derfor har de nå satt igang en ny Think!-kampanje, for å øke britenes bevissthet om risikoen ved å fyllekjøre.

For få dager siden slapp kampanjen en ny video, med navnet «#publooshocker».

Skremmes fra fyllekjøring Den er spilt inn på en pub i Nord-London, og tar for seg tre pubgjester idet de går på toalettet. Og når de vasker hendene foran speilet for de seg en sjokkerende overraskelse.

Plutselig knuses glasset av ei blodig jente, og pubgjestene får seg mildt sagt en støkk.

Den blodige jenta er åpenbart ei dokke, og ifølge Huffington Post er de tre mennene skuespillere.

Og det er ingen tvil om at myndighetene har lykkes i å skremme britene.

Allerede er videoen, som er produsert av Leo Burnett for England's Department for Transport THINK! campaign, sett av over to millioner på nettet.

- Nødvendig Og foreløpig virker britene selv positive til skremselskampanjen, som de mener er nødvendig:

«Fyllekjøring er vanlig i Storbritannia, og en ekstrem reklame som dette er nødvendig,» skriver en seer på THINK!s youtubeside.

En annen mener at fyllekjørerne må få klar beskjed, for at de skal greie å la bilen stå etter en fuktig kveld på byen:

«Man må ty til skumle ekstreme tiltak som dette for å få folk til å gjøre det rette.»