Hagen-forsvinningen:

Politiets håp etter sjokkvendingen

I 150 nye avhør har politiet endret taktikk. Nå graver de enda dypere for å finne svar i Hagen-saken.

NY HOVEDTEORI: Politiet har endret hovedteori i saken om Anne-Elisabeth Hagen. Tommy Brøske orienterte onsdag 26. juni om at de ser på det som svært sannsynlig at Hagen er død. Video: Kristoffer Løkås / Dagbladet TV. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

SKI (Dagbladet): Da politiet onsdag denne uka gikk ut og sa at Anne-Elisabeth mest sannsynlig er blitt drept, og at bortføringen skal ha vært «fingert», ble hele Norge vitne til en dramatisk sjokkvending i Norges største krimgåte.

Siden da har også en rekke andre detaljer fra etterforskningen blitt kjent.

I et intervju med Dagbladet forteller politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt, at det så langt er gjennomført rundt 400 avhør siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant sporløst fra sitt hjem på Fjellhamar 31. oktober i fjor.

Bare de siste månedene har politiet gjennomført 150 nye avhør av omtrent like mange personer.

Graver dypere

Politiinspektør Brøske mener at dette viser at politiets etterforskning har endret karakter.

- Antallet siden april sier noe om utviklingen i saken, og at det fremdeles er et betydelig trykk i etterforskning. Antallet knyttes også til en ny fase hvor vi ser på andre vitner enn de som er avhørt fra tidligere. , sier Brøske.

Motivasjonen bak avhørene har også endret seg den siste tida. Nå graver politiet enda dypere enn før.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer