Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

«Politiets nødtelefon er ikke riktig klageorgan hvis du føler deg urettferdig behandlet på Vinmonopolet»

Fikk beslaglagt telefon etter 15 samtaler. Så ringte han på nytt. 

ANMELDT: Politiet i Agder opprettet i ettermiddag sak, etter at en mann ringte nødtelefonen 15 ganger. Illustrasjonsfoto: NTB Scanpix
ANMELDT: Politiet i Agder opprettet i ettermiddag sak, etter at en mann ringte nødtelefonen 15 ganger. Illustrasjonsfoto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): «Politiets nødtelefon 112 er ikke riktig klageorgan hvis du føler deg urettferdig behandlet på Vinmonopolet #misbruk 112», skrev politiet i Agder på Twitter like før klokka 14.30 i ettermiddag.

En times tid seinere kunne politiet meddele at den mistenkte mannen hadde ringt nødnummeret 15 ganger for å klage på behandlingen, og at telefonen derfor var blitt beslaglagt.

- Sak er opprettet, han er anmeldt for misbruk av nødtelefon, opplyser Per Christian Klausen, operasjonsleder i Agder politidistrikt, til Dagbladet.

Klausen sier at det ikke hjalp ytterligere på mannens humør, at telefonen ble beslaglagt.

- Vi kjørte ut og hjem til ham etter å ha fått beslutning fra jurist om ransakelse for å finne telefonen.

Mens Dagbladet sitter i telefonen med operasjonsleder, ringer den samme mannen til politiet nok en gang.

- Han hadde tydeligvis en telefon til, så nå må vi ut og beslaglegge den også. Hvis han fortsetter blir vi nødt til å ta med oss mannen i tillegg, sier Klausen.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media