Porno selger så det står etter

- Det blir for mye fokusering på sex, hevder antisex-profet Vetle Lid Larssen. Men norske menn er tydeligvis helt uenige.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Erotikk-tilbudene på tv, Internett og video har eksplodert i Norge på 90-tallet. Og mannebladene holder fortsatt stand, til tross for at salget har sunket med knappe 11 prosent.

Mest for menn

- Det er ingen grunn til å tro at interessen for erotikk har avtatt. Sex blir aldri umoderne, sier markedssjef Gunnar Farstad i Narvesen Distribusjon.

Der i gården puttes alle pornobladene i kategorien «Mest for Menn».

- Bladene i denne kategorien møter skjerpet konkurranse fra video, filmer, CD-ROM og Internett. Hele markedet for erotikk og sex er forandret. I dag er det 44 blader i «Mest for menn»-kategorien. 14 er norske, 30 er utenlandske. I 1991 var det drøyt 30, sier Farstad.

På verdenstoppen

Også Internett er en populær måte å få adgang til porno på.

- Da vi begynte med Lek på nett for et år siden, var vi blant de 20 mest populære internettstedene i hele verden, sier Trond Schia, dataansvarlig hos Papernett Publishing som står bak mykpornobladene Lek og Coctail.

Populariteten har avtatt etter at web-stedet ble betaltjeneste, og Schia har ikke pålitelige tall på hvor stor trafikken er i dag.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer