Posten taper omdømme hos folk

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Oslo (NTB): To år etter at Posten var blant de best likte, raser Posten på måling som sier hvilket inntrykk norske bedrifter gir, skriver Aftenposten. Statsbedriftene er taperne i omdømmekampen. Blant nærmere 1.000 spurte i undersøkelsen fra Markeds- og mediainstituttet (MMI), oppgir 22 prosent at Posten gir et dårlig inntrykk. Bare NSB gjør det dårligere, 31 prosent av de spurte mener at NSB gir et dårlig inntrykk. -Resultatene er dessverre ikke overraskende. Vi har registrert tilsvarende utslag selv i våre egne undersøkelser, sier markedsdirektør Thore Eriksen i Posten. Eriksen setter Postens dårlige omdømme i forbindelse med nedleggelser av kontorer og stor usikkerhet om omstillingene i statsbedriften.