Postens kundebehandling skal granskes

Flere lokale forbrukerkontor skal granske postens behandling av kundene. Årsaken er stadig flere klager fra kundene etter de mange endringene og nedskjæringene i posten det siste året.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Spesielt har klagene vært mange i førjulstida. Folk har måttet vente i opp til to timer i kø for å sende en pakke.

 Forbrukerutvalget i Troms mener at en granskning er nødvendig fordi posten ikke har vist evne til å ta kundene på alvor.

- Ekstra ille

- Vi ønsker en granskning slik at vi har grunnlag for å gå tilbake til posten og be dem vurdere om nedskjæringene var et fornuftig trekk, sier Richard Edvardsen, leder av Forbrukerutvalget i Troms, til P4.

 - Situasjonen blir ekstra ille med den økte trafikken som alltid kommer ved juletider. Og dette burde postverket ha skjønt, mener Edvardsen.

(NTB)