Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Potent Solo ...hjelper ikke bare mot tørsten

Et søramerikansk potensmiddel i brusen skal lokke gutta til å kjøpe Ringnes' nyeste produkt: Solo pluss. - Du får vanlig Solo, pluss mye mer, lover Solo-sjef Astrid Moe Eikrem.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I dag starter tv-kampanjen for den nye Soloen, Solo Pluss. En vennegjeng spiller bowling mot noen slemminger og ser ut til å tape. Vår mann tar en slurk Solo Pluss, brusen som «gir deg energi du ikke visste du hadde», får en strike og vinner både kamp og dame. Mens vanlig Solo ikke hjelper mot annet enn tørsten, kan energiutgaven ordne opp i det meste.

Første norske

- Dette er den første norske energibrusen, forteller en stolt produsent, daglig leder i Solo AS Astrid Moe Eikrem. Internasjonalt er energibrus en stor trend, så Solo satser nå på et trygt marked. Sukkeret er fjernet, mer fruktjuice satt til, og naturmiddelet guarana puttet oppi.

- Dette er en søramerikansk plante som tradisjonelt er brukt som medisin for energi, potens og for å holde seg våken, forteller Eikrem. Ifølge henne fungerer det som naturlig koffein.

For gutta

Mens salget av vanlig lettbrus har gått ned, har produkter som Pepsi Max og Tab extra solgt bra. Egne image-konsepter oppgis som forklaring.

- Gutter er opptatt av at det skal være sukkerfritt og med lite kalorier, men vil ikke at det skal være så synlig. Solo Pluss blir vårt eget max-konsept, forklarer Eikrem.

Mens lettbrus er en ren sukkerfri versjon av den fetere originalen, er max-, extra-, og plussbrusen fyldigere og med mer smak. Målgruppa for Pluss-brusen er gutter på 22 år. Image for brusdrikkerne: «Individualisme med spontan sjarm.»

RETT TIL VÆRS: Ringnes håper at salgskurven for Solo skal få en riktig så høy vinkel i tida framover.