PR-byrå hjalp Stordalen

«PR-stunt», kaller observatører budet på Union. PR-byrå bekrefter nå at de hjalp Stordalen og Spetalen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

«PR-stunt» skriver Finansavisen og iMarkedet i dag om finansduoens 100-millionersbud på den nedleggingstruede papirfabrikken i Skien. De tror Norske Skog vil si nei til budet, og da vil Spetalen og Stordalen innkassere en stor PR-seier.

Nå avslører nettstedet Propaganda at det kjente PR-byrået Geelmuyden.Kiese hjalp Stordalen og Spetalen med den såkalte Grenlandsløsningen, som de kaller budet sitt.

- Jeg kan bekrefte at vi har hatt et oppdrag for Grenlandsløsningen, sier byråets leder Stein Jacob Frisch til Propaganda. Han vil ikke si til Propapanda hvor involvert byrået er.

- Det eneste jeg kan gjøre er å bekrefte at vi har et oppdrag for Grenlandsløsningen, sier han.

Tilstede på pressekonferansen i går på Aker Brygge der finansduoen lanserte budet var blant andre byråets spesialist i finansiell kommunikasjon, Geir Bjørlo, som nylig sluttet i nyhetsbyrået TDN Finans.