PRISKRANGEL: XXL tok Gresvig-kjeden til retten for å stoppe en reklamekampanje. Gresvig driver blant annet  G-Sport, Intersport og G-Max-butikkene.
PRISKRANGEL: XXL tok Gresvig-kjeden til retten for å stoppe en reklamekampanje. Gresvig driver blant annet G-Sport, Intersport og G-Max-butikkene.Vis mer

Priskrig uten like varer

Gresvig kjører knallhardt på sin prismatch-kampanje for G-Max, men sportskjedene har veldig få like produkter.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen): XXL gikk til retten for å stoppe Gresvigs reklamekampanje, men har nå tapt i to instanser. Lagmannsretten kom til samme konklusjon som tingretten, skriver Finansavisen.

- Vi tapte saken juridisk, men Gresvig har endret innholdet i kampanjen og da er den blitt mer tannløs, mener Fredrik Steenbuch i XXL.

Markedsdirektør Kjetil Løken i Gresvig er glad for at selskapet vant saken, men innrømmer at de har endret kampanjen noe. Lovnaden om at de matcher alle konkurrenters priser er tatt bort.

- Vi gikk vel kanskje litt hardt ut. Vi var overrasket over at XXL tok saken til retten, men ikke over utfallet av saken, sier Løken til Finansavisen.

Det er knallhard konkurranse i sportsbransjen, og det er viktig for de store kjedene å gi inntrykk av at de er billigst. Samtidig gjør de alt de kan for å differensiere vareutvalget. Da blir det vanskelig for forbrukerne å sammenligne priser.

Et søk på prisjakt.no viser at XXLs og G-Maxs nettbutikker begge har rundt 2600 forskjellige produkter. Bare 80 av dem er like. XXL har best pris på 74 av dem, 13 er likt priset og G-Max er billigst på bare 6 varer, skriver Finansavisen.

Flere nyheter Gigantunderskudd i Gresvig
Sportskjemper klager på hverandre
XXL for første gang forbi Gresvig