Puppe-reklame der mor legger an på sønnens tenåringskompiser får refs

Selskapet avviser kritikken.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Den skotske leskedrikk-giganten Irm-Bru har fått nesten 200 klager etter denne reklamefilmen.

Videoen viser en mor som viser fram sin push-up-BH til tenåringssønnen og to kompiser.

Pinlig situasjon Først blir sønnen flau over morens oppførsel, men etter en slurk av leskedrikken blir han stol og lar moren gi han en puppeklem.

Det er selskapet AG Barr som fører merket. De mener at hovedpoenget i reklamefilmen er at leskedrikken hjalp sønnen ut av en pinlig situasjon.

- Ikke diskriminerende Advertising Standards Authority (ASA), som tar imot og behandler klager i forbindelse med reklame og promotering i landet, mener reklamefilmen ikke framstår uansvarlig eller nedverdigende på noen måte, ifølge Daily Mail.

- Selv om noen av klagene hevdet at reklamen viste et upassende forhold mellom mor, sønn og sønnens venner, anser ikke vi dette som uansvarlig oppførsel. Vi mener moren framstår som selvsikker og attraktiv, og ikke oppfører seg på en seksualisert eller flørtende måte, sier en talsperson til den britiske avisa.

Andre klaget over at reklamen er diskriminerende.

ASA mener handlingen fokuserer på sønnens reaksjon da moren oppførte seg på denne måten overfor vennene.