Reklame på internett tar av

Det ble solgt nettannonser for over 70 millioner kroner første kvartal i år, mot 19 millioner kroner på samme tid i fjor.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Tall fra mediebyrået Mediacom viser at veksten i annonsemarkedet på internett har vært nesten 280 prosent det siste året. Med denne veksttakten er internett i ferd med å bli den fjerde største annonsekanalen her i landet, skriver Dagens Næringsliv.

Tallene er basert på rapportert omsetning fra sju av de største nettaktørene; Digi.no, Nettavisen, DinSide, 24/7, Webad, Doubleclick og Sol.

Disse hadde en samlet annonseomsetning på 50 millioner kroner i første kvartal i år. I hele fjor hadde de sju en andel av nettannonsemarkedet på 70 prosent, og dersom det forutsettes at de har opprettholdt denne andelen, kommer man til et totalmarked på 71,4 millioner kroner for årets tre første måneder.

(NTB)