«Reklamefolk bør bare gi opp, ingenting kan overgå denne Volvo-reklamen.»

Jean-Claude Van Damme gjorde sjokkstunt på første forsøk.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Svenske Volvo er for øyeblikket verdensmestere i såkalt «viral markedsføring», der man får vanlige folk, bloggere - og media - til å gjøre jobben med å spre reklamen gratis, fordi innholdet er godt i seg selv.

Siste framstøt er lastebilgigantens mest vellykkede så langt. Kamsport- og filmlegenden Jean-Claude Van Damme åpner videoen med øynene lukket mens han snakker om at han har hatt sine oppturer og nedturer i livet, men at han nå har en kropp som er «perfekt trent» og et par bein som er konstruert for å trosse fysikkens lover.

Så zoomer kamera ut og Van Damme gjør sin klassiske «split» mellom to Volvo-trailere som sakte rygger lenger vekk fra hverandre. Alt til Enyas «Only Time» og på første forsøk, skal vi tro Volvo.

Viral suksess Videoen, som du kan se øverst i denne saken, er så langt sett over 22 millioner ganger på YouTube. Samtidig er reklamen hyllet i omtrent det som er å oppdrive av blogger og nettaviser. Bloggen Distractify skriver følgende om Volvos Van Damme-reklamen, som det svenske byrået Forsman & Bodenfors står bak: «Reklamefolk bør bare gi opp, ingenting kan overgå denne Volvo-reklamen.»

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer