Reporter tviler på sex-beskyldninger

Reporteren som i sin tid satte i gang heksejakten mot president Bill Clintons sex-liv, beklager nå sine påstander.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I en artikkel som ble publisert i 1993, påstod frilans-journalisten David Brook at Clinton benyttet livakter til å skaffe seg kvinner. Brook siterte livaktene fra den gang presidenten var guvernør i Arkansas, som hevdet at jobben deres også innbefattet denne tjenesten.

Journalist David Broock unnskyldte seg i går, og sa at han ikke lenger var så sikker på at historien er sann.

- Kilden hadde skjulte motiv til å lekke denne historien, sa Brook til magasinet Esquire. Kilden bak saken skal ha vært Cliff Jackson, som har vært en mangeårig kritiker av guvernør Clinton. Han viste Broock videre til kavaleristene som jobbet for Clinton, som på sin side regnet med å få penger for historien, melder CNN.

- Jeg var ikke opptatt av å få ut denne historien for å drive samfunnskritisk journalistikk, jeg ville bare gi deg et slag midt mellom øynene, sier Brock i et åpent brev til presidenten som publiseres i aprilutgaven av Esquire.